-->

Popüler Yayınlar

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Fincanda Kek Tarifi,Fincanda Top Kek,

Reklam
Uzun zaman önce bir arkadaşımdan almıştım bu tarifi,bir gün arayla iki defa yaptım önce sade sonrada kakaolu denedim,ailecek çok sevdik.Yıllardır bildiğimiz kek tarifi,sadece tepsi yerine fincanları kullanıyoruz o kadar,çok kolay...Türk kahvesi içtiğimiz fincanlardan biraz büyük olanları tercih ettim,ısıya dayanıklı cam kaselerde olabilir... TARİFİ...MALZEMELER:3 yumurta-1 su bardağı toz şeker-1 su bardağı süt veya yoğurt-1 su bardağının dörtte üçü kadar sıvı yağ-1 paket kabartma tozu-1 paket vanilya-aldığı kadar un...YAPILIŞI:şeker ve yumurtayı derin bir kapta çırpıyoruz,üzerine yoğurdu(sütte olabilir) ve sıvı yağı ekliyoruz biraz daha çırpıyoruz,kabartma tozu,vanilya ve unu'da ekliyoruz,puding kıvamında bir karışım elde ediyoruz...fincanları sıvı yağ ile yağlayıp,yemek veya pilav tenceresinin içine koyuyoruz,fincanların yarısına kadar kek hamuru doldurup,Üzerine damla çikolata ekliyoruz...
Sonra tencereye fincanların yarısına gelecek şekilde su dolduruyoruz,ben suyu çaydanlıkla koydum,keklerin içine su kaçmasın diye,ve tencerenin kapağını kapatıp ocağa koyuyoruz,kısık ateşte kekimizi pişiriyoruz,Pilav Pişirir gibi,isterseniz buhardan keklerin ıslanmaması için büyükçe bir kağıt havlu koyabilirsiniz tencere kapağını kapatırken(ama ateşe değmesin dikkatli olun)kürdan yardımı ile arada bir içi piştimi diye kontrol edip pişince altını kapatıyoruz...
Fincanları çatlamayacakları bir yere alıp soğumaya bırakıyoruz,soğuyunca fincanı ters çevirip bir iki tepesine vurunca kek çıkıyor...Afiyet olsun
Bunlarda kakaolu olanlar,farklı boylarda fincanlarla yaptım...
Reklam

Disclaimer: Değerli ziyaretçilerimiz bloğumuzda rahatsız olduğunuz ya da başkaca konularda tarafıma ulaşmak isterseniz facebook sayfamı kullanabilirsiniz.. Facebook için tıklayınız
Related Posts
Disqus Comments
© Copyright 2017 Gelinlik ve Saç Modelleri - All Rights Reserved - Created By BLAGIOKE Diberdayakan oleh Blogger